Logo nedir? Lafız manaı olarak kaynak karşılığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak alışverişletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının haricinde, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan kişi veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını yapacak kişi veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çdüzenışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin daha çok yeğleme edilebilir. Bir bir sektörde çalışma gösteren alışverişletmelerin çoğunlukla logoları bölümü temaşa eder. Ancak ansızın zait bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çdüzenışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, kolaylık anlaşılır, yazıırlanması kolaylık, olası başüstüneğunca az nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çmüsavi baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine munis olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıgün lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün da rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da şirket dâhilin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı mana bakımında bu selen çok önemlidir.